Reklamationer Pokal

* "Är din leverans transportskadad??"
Om vi skickat med Posten: 020-23 22 21 så hjälper de dig.
Om vi skickat med DHL: 0771-345 345 så hjälper de dig.


Övriga reklamationer (skadade eller felaktiga) skall göras inom 7 dagar för att mottagaren skall kunna ställa ersättningsanspråk. Ring oss på 042-77555. Beskriv felet noggrant och hur skadan uppkommit. Vi svarar inte för försämring som uppkommit därefter, genom förslitning, försummad eller felaktig skötsel. Här följer några exempel:

* "Här följer hur du reklamerar , steg för steg "
1. Vid returer eller ångra köpet se fliken "Returer"
2. Ta kontakt med oss via “kontakta oss” eller via telefon. Så skickar vi en retursedel.
3. Skriv en lapp hur skadan gick till och ert namn, adress och mobilnummer.
4. Skicka tillbaka den söndriga varan + lappen till oss. Sport Total, Storgatan 7A , 26776 Ekeby. Skickar du med egen fraktsedel så ersätter vi en del av frakten.
5. Alla delar måste skickas med så de kan göra en korrekt bedömning.
6. Vi skickar varan vidare till leverantören.
7. Många leverantörer tar ut en kontrollavgift om produkten inte är felaktig eller om felet är ett handhavande fel.
8. Om reklamationen godkänns så får du en ny vara och pengar tillgodo för frakten (max 60kr) annars måste du använda vår retursedel. Ev. slitageavdrag görs om vi inte kan sälja den till fullpris igen.
9. Går inte reklamationen igenom så kostar det dig frakten du lagt ut och även vår frakt till leverantören tyvärr.
.